otrdiena, 2013. gada 8. oktobris

Bubble nebula NGC 7635 (Burbuļa miglājs)

Hei!

Burbuļa miglājs.
Miglājs atrodas kasiopejas zvaigznājā. Pats burbulis gāzu "mākonī" radies no centrālās zvaigznes radītiem vējiem, kā arī  viss miglājs savu gaismu ieguvis pateicoties šīs zvaigznes spožumam. Tiek uzskatīts, ka miglāja attālums no zemes ir diapazonā no 7100- 11 000 gaismas gadu.

Mans miglāju apgūšanas posms astrofoto "karjerā" turpinās. :) Šoreiz tāds kā "cietais rieksts" ar aptuveno zvaigžņlielumu 11.0. Salīdzinoši ar visiem DSO, ko līdz šim esmu fotografējis, šis, ir visblāvākais un attiecīgi prasīja lielāku ieguldīto enerģiju gan fotografējot, gan apstrādājot. Šoreiz mazliet eksperimentēju ar apstrādes tehnikām un esmu pamainījis krāsu "iegūšanas" veidu. Manuprāt, zvaigžņu krāsas izdevušās beidzot tādas kā vienmēr esmu vēlējies.
Jāatzīst, ka ar visu to, ka objekts ir blāvs un teleskops ir ar F8 gaišumu esmu ļoti apmierināts ar rezultāti. BEIDZOT esmu ticis galā ar galvenā spoguļa optiskās ass kolimāciju un esmu gandarīts par zvaigžņu apaļumu visas bildes redzamajā laukā. Tagad tik jācer uz skaidrām naktīm un varēšu nobeigt vēl pāris iesāktus objektus.

Bildes tehniskā puse:
Teleskops: RC 8"@ 1624mm F/8
Statīvs: EQ6+EQMOD
Kamera: CCD mono@-30°c+ CRGB+Ha
Autogids: OAG

Ekspozīcijas:
C- 150min pa 15min
R- 50min pa 10min
G- 50min pa 10min
B- 55min pa 11min
Ha- 165 min pa 15min
Kopā- 7h un 50min

Programmatūra: CCD stack, Photoshop

P.s. ir vēl procesā narrow band datu apstrāde. Jāatrod tikai enerģija un laiks pabeigt.



Nav komentāru:

Ierakstīt komentāru